Felhasználási, vásárlási feltételek


A FruttiDOHTM weboldalát ( www.fruttidoh.com, wwwfruttidoh.hu, www.fruttishop.hu, www.fruttishop.com)  a Frutti Gyurmagyártó Kft. (8372 Cserszegtomaj, Fehér köz 2.) működteti.

A Weboldal használatával Ön elfogadja az alábbi feltételeket, tudnivalókat.

A Weboldal egyes részeinek letöltésekor automatikusan kisméretű, bizonyos esetben az Ön személyes adatait tartalmazó adatfileokat helyezünk el az Ön számítógépén ('cookie'). Ennek megtörténtéről Ön a honlap üzemeltetőjétől nem kap további értesítést. Az adatfileok a Weboldal egyes funkcióinak működéséhez szükségesek, látogatásai alkalmával a korábbi adatfileok az üzemeltetőhöz kerülnek. Az adatfileokkal kapcsolatos minden tevékenységet meggátolhat, ennek pontos módjáról böngészőjének útmutatója igazítja el.

A www.fruttidoh.com, fruttishop.hu honlapon található teljes tartalom, vagy annak részlete, legyen az bármely szöveg, szövegrészlet, szövegelem, grafika, grafikai elem a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében szerzői jogvédelem alá esik. A megjelenő tartalmak szerzői vagyoni jogainak jogosultja - amennyiben azt másként a tartalomban nem jelöli - a www.fruttidoh.com tulajdonosa, a Frutti Gyurmagyártó Kft. (továbbiakban: Jogtulajdonos).

A www.fruttidoh.com oldalon megjelenő tartalmat magánszemély vagy gazdálkodó szervezet saját céljára a forrás megjelölésével szabadon felhasználhatja. A forrás megjelölésének módja: Forrás: FruttiDOHTM

A weboldal egészének vagy egyes részeinek bármilyen egyéb módon történő felhasználását, reprodukálását, átdolgozását, terjesztését, többszörözését, tárolását, nyilvános fórumon történő előadását, egyéb felhasználás szándékát, tényét, időtartamát, módját, mértékét felhasználó köteles a Jogtulajdonos felé írásban jelezni. Jogtulajdonos fenntartja a felhasználási engedély visszavonásának jogát.

Amennyiben a felhasznált tartalmat a felhasználó más számára ellenszolgáltatás fejében teszi hozzáférhetővé, úgy a felhasználó az ebből származó vagyoni előnyt köteles Jogtulajdonos számára átengedni.

A fentiektől eltérni kizárólag a Jogtulajdonos és a felhasználó előzetes írásbeli megállapodása alapján lehet.

A jelen felhasználási feltételek be nem tartása a jogosulatlan felhasználók számára jogkövetkezményekkel jár.

A honlap használatából, a honlapon található ötletek, javaslatok alkalmazásából eredő károkért Jogtulajdonos felelősséget nem vállal, azokat bárki csak a saját felelősségére alkalmazhatja.

A Weboldalon található külső hivatkozások követésével letöltött tartalom nem áll a honlap üzemeltetőjének befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket a honlap üzemeltetője törli, vagy módosítja.

​2018 FruttiDOHTM

hello@fruttidoh.com

Szolgáltató adatai: Impresszum

Általános tudnivalók

  1. A Webáruház az interneten a https://www.fruttishop.hu/ URL alatt található.
  2. Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön: a webáruház megtekintésével, regisztrációval, vásárlással, vagy bármely más határozott tevékenységgel, amely érinti a weboldalt. A Weboldal szolgáltatásainak használatával a Felhasználó egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.
  3. A Webáruházban történő megrendeléshez/vásárláshoz lehetséges, de nem kötelező regisztrálni. A szerződés létrejöttéhez a Vállalkozás köteles elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat.
  4. A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges.
  5. Az árak minden esetben a forintban fizetendő (bruttó), ÁFA-val növelt értékkel kerülnek feltüntetésre.
  6. Az előzetes regisztráció nélküli vásárlásra a regisztrációt követő vásárlásra irányadó szabályok vonatkoznak értelemszerűen.
  7. Nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
  8. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató részletesen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  9. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  10. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Termékek

  1. A vállalkozó által forgalmazott termékek gyermekjátéknak minősülnek. A játékok az általánostól eltérő kezelési módot nem igényelnek, esetleges veszélyességi fokuk az egyes termékeken feltüntetésre kerül.
  2. Mindegy egyes termékhez használati utasítás kerül csatolásra. Tárolás: száraz, szobahőmérsékletű helyen.
  3. Vállalkozó a termékek adatlapjain, termék leírásain tünteti fel az egyes termékek lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat azzal, hogy megrendelő a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Vállalkozó termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol, azonban amennyiben a megrendelő véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, köteles ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt az ügyfélszolgálatnak jelezni a hello@fruttidoh.com email címen. Cégünk pedig köteles haladéktalanul pótolni azt. A jelzés elmaradása miatt a megrendelőnek/vásárlónak keletkezett kárért, költségért a vállalkozó felelősséget nem vállal.

Vásárlás

  1. A vásárló a megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a kosarába
  2. A "Kosárba" gomb vásárló általi megnyomása után a termék a jobb oldalon látható kosárba kerülnek.
  3. A vásárló a válogatás befejezése után a kosár feliratú gombra történő kattintás után a rendelés lezárásához szükséges oldalakra ugrik a rendszer, ahol a Kosár tartalma szerkeszthető, megadható a szállítási és fizetési mód, valamint a vásárláshoz szükséges adatok megadása, egyeztetése történik.
  4. A megrendelés folyamán megadott adatok hibáinak javítására a "Rendelés összesítése" gomb megnyomása előtt még ismételt lehetősége van a vásárlónak. A regisztráció alkalmával megadott felhasználói adatokat a vásárló a bejelentkezés után bármikor meg tudja változtatni az Adatlap menüpont alatt.
  5. A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
  6. A megrendelés folyamata egy Megrendelés véglegesítése gombbal zárul, ahol a vásárlónak lehetősége van egyeztetni az adatokat, az ÁSZF elfogadásával elküldeni megrendelést vagy elállni az ügylettől. A megrendeléssel a vásárló kötelező érvényű ajánlatot tesz.
  7. A megrendelésről 48 órán belül minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszajelzést kap. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, leírását, a vállalkozás nevét, üzleti adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat. A visszaigazolás nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását. Azonban a Szolgáltató részéről tett manuális visszaigazolás már létrehozza a szerződést az abban az üzenetben feltüntetett feltételekkel.
  8. A Webáruház megrendelőlapján található egy "Megjegyzés" rovat, aminek kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeid, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban. Vásárlói kérést, észrevételt, esetleges reklamációt vállalkozó az ügyfélszolgálati elérhetőségén (hello@fruttidoh.com) is befogad.
  9. A rendelések beérkezési sorrendben folyamatosan feldolgozásra kerülnek. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy hiába mutat a készlet rendszer valamely termékből raktárkészletet, ha azt a csomagolás alkalmával hibásnak vagy sérültnek ítéljük, akkor nem kerül kiszállításra vásárló részére. Erről az időleges akadályozó tényről vállalkozó értesíti a vásárlót.
  10. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége. Vásárlónak a megrendelés során többször is lehetősége van az adatbeviteli hibák technikai javítására. Lehetséges megváltoztatni a rendelés során kosárba tett termékek mennyiségét, akár a kosár tartalmának megtekintése után is. A vásárlónak ebben az esetben a "Mennyiség" oszlopban található "db" előtti mezőbe szükséges beírni a termékre vonatkozó helyes rendelés darabszámot. Amennyiben a vásárló a kosárból törölni szeretné a terméket, akkor az "X" gombra kattintva megteheti azt. A vásárlónak lehetősége van a regisztráció során megadott adatai módosítására is.
  11. Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem beszerezhető 7 napon belül, a vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a megrendelő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a cégünk haladéktalanul gondoskodik.

Előzetes regisztráció

  1. Jelenleg nem alkalmazunk regisztrációt előzetesen a weboldalon.
  2. Amennyiben ez változik, a megrendelés ebben az esetben regisztrációval kezdődik. Megrendelő a Weboldalon történő regisztrációjával, adatai önkéntes megadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Weboldalon közzétett Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte, elfogadja, magára nézve kötelezőnek ismeri el. Megrendelő/vásárló kijelenti, hogy az Adatkezelési Tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
  3. A Webáruházat/vállalkozót a megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető hibásnak tűnő teljesítésért, szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a megrendelő a felhasználónevét, jelszavát elfelejti, eltéveszti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
  4. A megrendelő az elektronikus úton történő megrendelés elküldésével kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére, és elfogadja jelen általános Szerződési Feltételek érvényességét. Megrendelő tudatában van annak, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.
  5. A vállalkozó ezt követően egy elektronikus e-mail útján megerősíti, hogy a vásárló/megrendelő rendelését a vállalkozó megkapta ez azonban nem jelenti a vásárló/megrendelő ajánlatának elfogadását.
  6. A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, ha a vállalkozó megerősíti a rendelés elfogadását. Amennyiben a megrendelő/vásárló az ajánlat elfogadásának a megerősítő visszaigazolást 48 órán belül nem kapja meg, abban az esetben a vállalkozó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
  7. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a vállalkozóhoz vagy a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a vállalkozót semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a megrendelőhöz, mert hibás e-mail címet adott meg, az e-mail fiókjának tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető, illetve egyéb, a vásárlónak felróható tévedés, elírás, hiba miatt.
  8. Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem beszerezhető 7 napon belül, a vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a megrendelő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a cégünk haladéktalanul gondoskodik.

Fizetés, a szerződés teljesítése

  1. Cégünk minden árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFA-t és a csomagolás költségeit. A szállítási költségről a megrendelő a végleges megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad.
  2. A megrendelési folyamat során a vásárló választhat a megjelenő fizetési és átvételi módok közül. A választható átvételi és fizetési módok: szállítás DPD Hungária Kft. futárnak fizetve, illetve házhoz szállítás a futárral, a rendelt csomag vételárának és szállítási költségének előre (bankkártyás) fizetése mellett.
  3. A választható fizetési módok: készpénz vagy bankkártyás fizetés, utánvéttel történő fizetés a futárnak. A bankszámlára történő előre utalás esetén vásárlónak szükséges az átutalási megbízás közleményében a nevét és a visszaigazolás azonosítóját feltüntetni. Az előre utalás funkció jelenleg nem elérhető. Illetve csak az intézményi vásárlók, vagy a viszonteladók rétére fenttartott.
  4. Amennyiben a megrendelő/vásárló (viszonteladó, intézmény) a megrendelt terméket a vállalkozó üzlethelyiségében kívánja átvenni, úgy azt előzetesen megjelölheti megrendelése során e-mailben. hello@fruttidoh.com
  5. A szerződés az áru megrendelésével és a vállalkozó általi elfogadás visszaigazolásával jön létre.
  6. Futárral történő szállítás szállítási költsége:

Vásárlás összege , Szállítási díj

0 - 10 000 Ft közötti megrendelés esetén 1770 Ft


10 000 Ft feletti megrendelés esetén INGYENES

  1. Viszonteladók és kedvezménnyel vásárlók számára:
    egyedi megállapodás alapján történik
  2. Az egyéni kondíciókkal vásárlókra és a kereskedőinkre a vásárláshoz kötött ajándék választás nem vonatkozik.Mivel a szállító vállalkozás kollégái 08:00 - 17:00 óra között végzik a szállítást, ezért arra kérjük önt, hogy szállítási elérhetőségnek napközben is elérhető címet, például munkahelyi címet és átvevő nevet, mobiltelefonszámot legyen kedves megadni.
  1. A Megjegyzés rovatba, esetlegesen a visszaigazoló e-mail-re válaszként, vagy a hello@fruttidoh.com mail címre, írhat minden olyan információt, ami a szállításnál fontos lehet ("X Y szomszéd veszi át a csomagot", "a megadott szállítási cím a munkahelyem, 4. emelet 520-as szoba", "a recepciós hölgy is átveheti a csomagot"). Ha a futár nem talál senkit a címen, értesítést hagy, ön pedig az ott megadott telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomagról. A futár a következő napon újra megkísérli a kiszállítást. Budapesten akár 22 óráig.Sajnos az értesítés gyakran elveszik vagy elkeveredik, mert a postaláda nem zárható, vagy sok reklámanyagot dobtak bele stb. Ha küldeményt vár, kérjük, mindig figyelmesen vizsgálja meg a postaládát, nincs-e benne értesítés. Az áruház rendszere teljesen automatikus: amit ön rendeléskor a megfelelő mezőkben megad, az automatikusan, ellenőrzés nélkül kerül a küldeményre, ezért kérjük, figyeljen oda, hogy pontos szállítási adatokat írjon be! Ez vonatkozik a szállítási névre is: ha ön a megrendelő, de a megadott címen nem az ön neve van kiírva az ajtóra vagy a postaládára, adja meg az ott szereplő nevet is.
  2. A Csomagküldemény maximális méretei: a szállító vállalkozás meghatározása alapján történik. Amennyiben a rendelés nem teljesíthető egy csomagban, úgy több külön csomag is feladásra kerülhet. Erre alap esetben nem számolunk fel extra költségeket. A cégünk fenntartja magának a jogot, hogy kiemelkedően extrém rendelési méret esetén egyedi egyeztetéseket folytasson a vásárlóval. Egyedi ajánlat adását külön el kell a vásárlónak fogadni, ellenkező esetben mind a vásárló mind a vállalkozás élhet az elállási jogával.
  3. Külföldi címre történő megrendelés kézbesítés egyedi díjszabás szerint történik, melyről vállalkozó egyedi módon tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót.
  4. A teljesítés várható ideje: A vállalkozó a raktáron lévő termékek esetén 4 munkanapon belül átadja a küldeményt a futárszolgálatnak és megbízza a kézbesítésre. A futárcég 1-3 munkanapon belül kézbesíti a küldeményt a vásárlónak. A raktáron nem lévő termékek esetén Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Megrendelőt a szállítás várható idejéről.
  5. Megrendelő a számlát Szolgáltató döntésétől függően vagy elektronikus úton, vagy papír alapon kapja meg. Amennyiben Szolgáltató elektronikus számlát bocsátott ki, és a Megrendelő papír alapú számlát szeretne, úgy ez irányú igényét jelezni kell a Szolgáltató felé. hello@fruttidoh.com email-címen, a rendelésazonosító megjelölésével. Az elektronikus számlát Megrendelő az ingyenes Adobe Reader programmal tudja megnyitni.
  6. A futárcég bármelyik módozatú igénybevétele esetén a megrendelőt a vállalkozó értesíti és tájékoztatja a kézbesítés körülményeiről, a megrendelő a vállalkozónál tud kizárólag érdeklődni.

Garancia

  • Garanciát adunk minden termékre a termék árától függően, melyet a számlával igazolhat.
  • A Frutti Gyurmagyártó Kft saját termékeire sérülésmentes csomagolásban 2 év garanciát vállalunk. A FruttiDOH gyurmacsalád minden doboza egy lezáró matricával van védve az esetleges (szállításból fakadó) sérülések elkerülése végett. Ennek sértetlennek kell lennie. Sérülés esetén a doboz kinyílhat, és a termék (jellegéből fakadóan) rongálódhat. Ebben az esetben nem áll módunkban garanciát vállalni.
  • Az egyéb gyártók által biztosított garancialevél a küldeményben postázásra kerül.

Tulajdonjog fenntartás

  • A Frutti Gyurmagyártó Kft. a megrendelt termék teljes vételárának a megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja. A ki nem fizetett termékkel való jogosulatlan rendelkezés büntető eljárást vonhat maga után.

Kellékszavatosság

  • A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Webáruház, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  • A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb - fogyasztónak nem minősülő - Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
  • Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
  • választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
  • az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve i. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, ii. a szerződésszegés súlyát, iii. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
  • vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha
  • a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
  • a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
  • a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
  • A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
  • A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
  • A fogyasztó kellékszavatossági jogát akkor érvényesítheti, ha igazolni tudja a szerződés megkötését. Amennyiben Webáruház vitatja a szerződés megkötésének tényét, a fogyasztó figyelmét fel kell hívni a panasztételi lehetőségeire.

Termékszavatosság

  • Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
  • A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
  • A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
  • Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

A vásárlástól való elállás joga

  • A Webáruház vásárlóit, mint fogyasztót megilleti a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti indokolás nélküli elállási jog, amelyet a termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül lehet gyakorolni.
  • A fogyasztót a szerződés megkötésének napja és a termék kézhezvétele közötti időszakban is megilleti az elállás joga.
  • A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében: • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak; • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. Bővebb információ: https://www.nfh.hu/node/2709 A fenti korlátozás alá nem eső termékek esetén a vásárló a szerződéstől a termék átvételét (illetve amennyiben a termék átvétele még nem történt meg a szerződés megkötésének napját) követő tizennégy (14) napon belül indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi a hello@fruttidoh.com e-mail címre.
  • Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül bontatlan vagy bontott állapotban köteles visszajuttatni a Webáruházhoz. Amennyiben nincs külön erre célra megjelölt cím, akkor a vállalkozás székhelyén kezelik az ügyeket. Lásd: impresszum. Határidőt megtartottnak tekintjük, amennyiben a vásárló igazolja, hogy a terméket a határidő utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Utánvéttel visszaküldött terméket a Webáruház nem vesz át.
  • A Webáruház áruházban kizárólag sérülésmentes, a kipróbáláshoz szükséges mértékben, rendeltetésszerűen használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A Webáruház követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű, vagy a kipróbáláshoz feltétlenül szükséges mértéket meghaladó használatából eredő kárai megtérítését.
  • Elállásra vonatkozó igényt a vásárló emailben, postai úton írásban, személyesen vagy telefonon jelentheti be. A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján is közölheti.
  • Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.
  • Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül utaljuk vissza a termék vételárát a vásárló által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával, illetve kivéve, ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást kért, ez esetben a többletköltséget a Webáruház nem köteles megtéríteni. Webáruházunk azonban jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: ilyenkor Webáruházunk a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.
  • A visszaküldött termék Webáruház részére történő visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát úgy a Webáruház a vételárat nem téríti vissza, azonban - előzetes egyeztetést követően - mód van a termék visszaküldésére a vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.
  • Az elállási jog gyakorlása fogyasztókra vonatkozik. Webáruház a nagykereskedelmi és a viszonteladói partnereivel külön megállapodás keretében szabályozza az áru visszavételi lehetőséget.
  • Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található elérhetőségeinken. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II.26) Korm. rendelet szövegét itt olvashatja: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR
  • A Fogyasztó az elállási jogát az elállási jogának gyakorlása érdekében felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: https://www.jateknet.hu/download/Elallasi_nyilatkozatminta.doc

Meggondolt vásárlás (csere)

  • A vásárló az átvételétől számított 60 napon belül jogosult a még használatba nem vett (sértetlen zárófóliával) terméket annak eredeti, sértetlen és bontatlan csomagolásában, valamint az eredeti számla egyidejű átadásával személyesen visszahozni vagy saját költségén visszaküldeni az ügyfélszolgálatra.
  • Az előző feltételeknek mindenben megfelelő terméket a Webáruház visszaveszi és a termék számlán szereplő vételárának teljes összegét a vásárló által választott más termék vagy termékek vételárába beszámítja. Amennyiben a kiválasztott más termék vagy termékek vételára a meggondolt vásárlással érintett terméknél alacsonyabb, úgy ebben az esetben a különbözet visszafizetésére nincs mód.
  • A Webáruház fenntartja a jogot a jelen pontban foglalt cserejog alkalmazásának elutasítására, amennyiben a cserejogot nem a jelen ÁSZF-ben foglaltakkal megegyezően vagy egyébként visszaélés gyanúsan gyakorolják. A Webáruház fenntartja továbbá a jogot a cserejog korlátozására vagy egyéb feltétel megállapítására, továbbá e lehetőség indokolás nélküli szüneteltetésére vagy megszüntetésére, amelyre vonatkozó tájékoztatást az ÁSZF módosításával tesszük közzé. Az esetleges módosítást megelőzően teljesített vásárlások a vásárlás teljesülésekor hatályos ÁSZF rendelkezései szerint kerülnek elbírálásra, ha az a vásárlóra nézve kedvezőbb.
  • Jelen pontban foglalt cserejog nem érinti a távollévők között kötött szerződés miatt fennálló, vásárlókat megillető elállási jogot, továbbá sem a jótállást, sem szavatossági jogokat, azok változatlanul érvényesek.

A felelősség korlátozása

  • A vállalkozás online boltjában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és határainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
  • A Webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be: • Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása. • Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást. • Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon. • Bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése. • Bármely szoftver nem megfelelő működése. • Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.
  • A vállalkozás nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruház áruházhoz való csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.
  • Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
  • A Webáruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (pl. termékértékelések írása) minden felhasználó saját felelősségére veheti igénybe. A Webáruház automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, ill. az bármely más módon az üzemeltető tudomására jut, úgy az üzemeltető jogosult bármely tartalom, illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az üzemeltető jogosult az adott felhasználót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.
  • Termékértékelés írása esetén a felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa beküldött termékértékelést a Webáruház a megkérdezése nélkül törölheti, illetve közzé teheti. A termékértékelés beküldésével a felhasználó a felhasználói neve termékértékeléshez kapcsolt megjelenéséhez hozzájárul.

Panasz

  • A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a vállalat ügyfélszolgálati címével. hello@fruttidoh.com
  • A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Fruttishop működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
  • A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére. Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webáruház - törvény eltérő rendelkezése hiányában - 30 napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
  • A panaszra adott válasz másolati példányát a webáruház öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni
  • A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.

Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31

  • Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a vállalkozás üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon. Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.

Felhasználási feltételek elfogadása

A Fruttishop online áruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.


2018. 10.10.

FruttiDOH